سایت اختصاصی چیست؟ مزایا و معایب آن

محبوب ترین پست ها

سایت اختصاصی

سایت اختصاصی چیست؟ مزایا و معایب آن

منظور از یک سایت اختصاصی، سایتی است که از ابتدا تا انتهای آن کدنویسی شده و از قالب‌های آماده برای طراحی آن استفاده نشده. معمولاً برای برخی از وب‌سایت‌ها به کمک سیستم‌های مدیریت محتوا همچون وردپرس، احتیاجی به برنامه‌نویسی نیست، اما برای طراحی سایت‌ اختصاصی باید به‌گونه‌ای دیگر عمل کرد. برنامه‌نویس‌های وب برای طراحی و راه‌اندازی یک وبسایت اختصاصی باید زبان‌های مختلفی را به کار گرفته تا بتوانند ظاهر آن را طراحی کنند و سپس به کمک زبان و کتابخانه‌ها، بخش مدیریت سایت را به‌درستی برنامه‌نویسی کنند.

برخلاف سایت‌های وردپرسی که طراحی حدوداً آسانی دارند طراحی سایت اختصاصی کمی دشوار و به تجربه و دانش کافی احتیاج دارد. در ادامه این مقاله از سایت افروز وب مطالب بیشتری دراین‌رابطه بیان خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

وبسایت اختصاصی

به چه دلیل باید سایت اختصاصی سفارش داده شود؟

ممکن است برای شما هم این سؤال به وجود آمده باشد که وقتی می‌توان با یک هزینه کمتر طراحی سایت با وردپرس انجام داد، چرا باید به سراغ سایت‌های اختصاصی و تخصصی رفت؟ در پاسخ باید بگوییم در زمان مراجعه برای سفارش یک سایت، تنها توجه به هزینه آن کار درست و مناسبی نیست، بلکه باید امکانات سایت نیز در نظر گرفته شود.

سایت‌های وردپرسی یا دیگر سایت‌های مشابه دارای یک سری محدودیت‌های خاص هستند و امکان اضافه‌کردن المان یا ویژگی‌های مدنظر به سایت از طریق افزونه وجود دارد و اگر شما احتیاج به‌اضافه کردن ویژگی جدیدی به سایت مدنظر خود داشته باشید و توسط هیچ افزونه پشتیبانی نشود، قطعاً با سختی‌های زیادی مواجه خواهید شد و در نهایت باز هم به سراغ برنامه‌نویس می‌روید.

اما زمانی که به سراغ سفارش سایت‌های اختصاصی بروید به‌خوبی می‌توانید تمام امکانات و ویژگی‌هایی که نیاز دارید را با برنامه‌نویس در میان گذاشته تا تمامی آن‌ها را به وب‌سایت اضافه کند و دراین‌رابطه هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد!

ویژگی وبسایت اختصاصی

مزایای طراحی سایت اختصاصی چیست؟

قطعاً هر یک از روش‌های طراحی سایت چه به‌صورت اختصاصی یا استفاده از مدیریت محتوا و طراحی سایت آماده مزایا و معایب خاص خود را به دنبال دارند که ما در ادامه سعی داریم از آن‌ها نام ببریم. مزایای طراحی سایت اختصاصی به شرح زیر است:

• برخورداری از انعطاف بالاتر جهت طراحی و ویژگی‌ها

وب‌سایت‌هایی که آن‌ها را به‌صورت اختصاصی برنامه‌نویسی و طراحی می‌کنند طبق خواسته و نظر کارفرما صورت می‌گیرد، چرا که در این مرحله برنامه‌نویس از مرحله اول تا پایان کار را طراحی و ایجاد می‌کند. اگر هدف شما به‌وجودآوردن یک وب‌سایت خاص و منحصربه‌فرد از دیگر رقبا است، طراحی وب‌سایت به‌صورت اختصاصی گزینه مناسب‌تری به شمار می‌آید.

طراحی اختصاصی سایت بیت بلکس آلمان (لاراول)
طراحی اختصاصی سایت بیت بلکس آلمان (لاراول)

• امنیت بالاتر

توجه داشته باشید که اگر طراحی سایت به‌صورت اختصاصی را به یک تیم حرفه‌ای و باتجربه بسپارید، قطعاً امنیت بالای آن را برای شما تضمین می‌کند. از این طریق احتمال هک‌شدن یا حمله توسط هکرها کاهش پیدا می‌کند. دلیل این موضوع عدم دسترسی یافتن افراد دیگر به سبک برنامه‌نویسی شما و کدهای مخصوص آن سایت است. اما در سیستم‌های آماده امکان اینکه هر شخص بتواند ساختار برنامه‌نویسی را به‌راحتی مشاهده کند و امکان نفوذ داشته باشد بسیار پایین است.

• سرعت لود بالاتر

معمولاً برای طراحی سایت آن هم به‌ صورت اختصاصی، تمام کدهای موجود بهینه و صرفاً بر اساس خواسته‌هایی که کارفرما دارد پیاده می‌شود. از این‌ رو دیگر هیچ نوع کد اضافه و بلا استفاده‌ای در سایت وجود ندارد. اما در برخی سایت‌های نیمه‌ آماده همچون وردپرس، بسیاری از کدها از قبل و به‌صورت پیش‌فرض و بدون استفاده در ساختار سایت موجود است تا هر یک از اشخاص بتوانند باتوجه‌به خواسته‌ای که دارند از آن استفاده کنند که این موضوع باعث پایین آمدن سرعت لود سایت می‌شود.

شرکت افروز وب، دارای تیمی متخصص جهت طراحی وبسایت متناسب با نیازهای شما می‌باشد؛ جهت دریافت هزینه و بهره مندی از مشاوره رایگان، با ما در تماس باشید!

طراحی UI سایت

معایب طراحی سایت به‌صورت اختصاصی

از جمله معایبی که برای طراحی سایت آن هم به‌صورت اختصاصی وجود دارد عبارت‌اند از:

• هزینه بالا

معمولاً برای سفارش و طراحی یک وب‌سایت آن هم به‌صورت اختصاصی باید هزینه بیشتری نیز برای آن پرداخت کنید؛ چرا که تمام قسمت‌های راه‌اندازی وب‌سایت از صفر نوشته می‌شود و این موضوع باعث اختصاص‌ دادن زمان زیادی به آن خواهد شد.

همچنین یک عامل موثر دیگر بر هزینه طراحی سایت اختصاصی، نیاز تسلط به زبان‌ها و دیگر تکنولوژی‌های موجود است تا بتوان یک وب‌سایت را به‌صورت کامل برنامه‌نویسی کرد.

• مدت‌ زمان طولانی برای طراحی سایت

باتوجه‌به اینکه در طراحی وب‌سایت به طور اختصاصی باید برای تمام قسمت‌ها برنامه‌نویسی انجام شود، قطعاً زمان بیشتری به خود اختصاص می‌دهد و به‌طورکلی برای آماده‌سازی یک وبسایت اختصاصی حداقل ۳ الی ۴ برابر زمان بیشتری نسبت به طراحی با وردپرس احتیاج است که البته در برخی مواقع ممکن است این زمان افزایش پیدا کند.

• پشتیبانی با هزینه

باتوجه‌به این موضوع که طراحی سایت به طور اختصاصی صورت‌ گرفته قطعاً پس از گذشت یک بازه زمانی می‌خواهید یک سری امکانات به آن اضافه کنید که باید باز هم به‌صورت اختصاصی صورت بگیرد. به همین دلیل باید هزینه لازم را بپردازید.

ویژگی وبسایت اختصاصی

چه افرادی باید به سراغ طراحی وبسایت به‌ صورت اختصاصی بروند؟

اینکه بخواهید برای راه‌اندازی سایت از طراحی وب‌سایت آماده یا اختصاصی استفاده کنید یک موضوع کاملاً شخصی است. اما با توجه‌ به تجربه و آمارهایی که به‌دست‌آمده قطعاً اگر احتیاج به درک بهتری از نیازهای مشتریان و مخاطب دارید، بهترین راهکار راه‌اندازی وب‌سایت به‌صورت اختصاصی است که می‌توانید رشد بیشتری را تجربه کنید.

پس وب اختصاصی این قابلیت را دارد که به شما کمک کند تا بهترین و مناسب‌ ترین بازدهی را از سایت خود به دست آورید. پیشنهاد می‌دهیم قبل از انتخاب حتماً به بررسی نیازها و الزاماتی که برای کسب‌ و کار شما وجود دارد بپردازید. این موارد شامل تحلیل نیازهای کاربران و مشتریان، تحلیل دیگر رقبا و محیط کسب‌وکار آن‌ها است. از این طریق شما موفق به پیاده‌ سازی یک استراتژی فوق‌ العاده مناسب و منحصر به‌ فرد برای کسب‌ و کار خود می‌شوید.

طراحی اختصاصی سایت چی کارا مشهد (لاراول)
طراحی اختصاصی سایت چی کارا مشهد (لاراول) توسط افروز وب

در این رابطه پیشنهاد می‌کنیم بخوانید: طراحی سایت به صورت اختصاصی بهتر است یا با قالب آماده؟

سخن پایانی

همان‌طور که ملاحظه کردید در رابطه‌ با طراحی سایت کاملا اختصاصی مطالب لازم را در اختیار شما قرار دادیم و به معایب و مزایای مربوط نیز پرداختیم. در پایان باز هم باید این نکته را توضیح دهیم که اگر می‌خواهید بهترین و مناسب‌ترین بازدهی را از وب‌سایت داشته باشید و به فکر رونق کسب‌وکار خود هستید، طراحی یک وب‌سایت آن هم به‌صورت اختصاصی می‌تواند بهترین و مناسب‌ ترین راهکار پیشرو باشد.

با این حال، فراموش نکنید که این کار باید توسط یک تیم حرفه‌ای و فوق‌ العاده ماهر صورت بگیرد تا بتواند تمامی مراحل کار را به بهترین نحو ممکن پیش ببرند. در این زمینه پیشنهاد می‌دهیم که حتماً برای این کار به تیم حرفه‌ای و شناخته شده افروز وب تماس فرمایید. کارشناسان ما این قابلیت را دارند یک سایت اختصاصی و بهینه برای کسب‌وکار شما طراحی کنند.

نظرات خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.