ویژگی های یک صفحه لندینگ (فرود) از دید گوگل

محبوب ترین پست ها

ویژگی های یک صفحه لندینگ یا فرود

ویژگی های یک صفحه لندینگ (فرود) از دید گوگل

لندینگ یا صفحه فرود، به‌منظور دستیابی به یک هدف معین طراحی و اجرا می‌شود. توجه داشته باشید که لندینگ‌پیج با هوم پیج یا همان صفحه اصلی بسیار تفاوت دارد. مانند همه کسب‌وکارهای دیگر، برای ایجاد یک صفحه لندینگ، باید به نکاتی توجه کنید تا بتوانید یک صفحه فرود مناسب از نظر گوگل، داشته باشید. ما در این مقاله از سایت افروز وب به شما می‌آموزیم که ویژگی های یک صفحه لندینگ یا فرود مناسب چیست.

صفحه لندینگ چیست؟

صفحه فرود، صفحه‌ای است که به‌صورت مستقل فعالیت نموده و به بازاریابی دیجیتالی یا محتوایی تلقی می‌گردد. همه صفحات فرود با یک هدف مشخص، ایجاد می‌شوند. برای اینکه بتوانید به چنین صفحه‌هایی دسترسی پیدا کنید، کافی است بر روی لینک آگهی‌های تبلیغاتی مانند تبلیغات تلگرامی، اینستاگرامی و… کلیک کنید.

گاهی لندینگ‌پیج را ویترین فروشگاه اینترنتی و کسب‌وکار معرفی می‌کنند و به همین دلیل هرچه این صفحه زیباتر طراحی شود، جذب مشتری بیشتری نیز خواهد داشت. به دنبال جذب مشتری، درآمدزایی نیز بیشتر خواهد بود. به همین دلیل بسیار مهم است طراحی سایت به صورت اختصاصی صورت گیرد تا بتوانید به هدف خود برسید. 

ویژگی صفحه لندینگ مناسب

ویژگی صفحه لندینگ یا فرود مناسب

امیدواریم با توضیحات داده شده، مفهوم یک صفحه لندینگ را متوجه شده باشید. حال ویژگی‌های صفحه فرود مناسب که از نظر مردم جذاب دیده شده و جذب مشتری زیادی خواهد داشت را برای شما شرح می‌دهیم.

·        عنوان صفحه

از اصلی‌ترین عواملی که یک فرد به یک پیج جذب شده، عنوان آن است؛ بنابراین در تعیین موضوع آن دقت زیادی به خرج دهید. هرچه عنوان بهتر باشد، افراد بیشتری تر‌غیب می‌شوند که شما را دنبال کنند و یا به‌اصطلاح بر روی لینک قرار گرفته توسط شما، کلیک کنند.

برای دستیابی به یک نتیجه خوب، بهتر است کلمه تبلیغی شما هم در آن باشد. مثلاً اگر کسب‌وکار شما درباره یک محصول گیاهی است، در قسمتی از لینک، نام گیاهی معروف نوشته شود. این کار باعث می‌شود تنها افرادی که واقعاً خواستار یک محصول گیاهی هستند، شما را دنبال کنند.

·        متن جذاب و فاقد غلط نگارشی

همان‌طور که عنوان برای صفحه لندینگ مهم است، محتوا و متن هم به همان اندازه مهم است. همچنین در نوشتن محتوا باید نهایت توجه را داشته باشید که متن فاقد غلط نگارشی و یا دستوری باشد. نوشتن یک متن مناسب بسیار تأثیرگذار است، طوری که می‌تواند ایجاد اعتماد کند و محصول به فروش رسد و یا باعث ساقط شدن کسب‌وکار شود؛ بنابراین فردی که مسئول نوشتن محتوا است، باید فردی باذکاوت بوده و علم کافی دراین‌خصوص را دارا باشد.

·        اعلام رضایت مشتری، درج افتخارات و جوایز

از ویژگی‌ های صفحه فرود مناسب و از مهم‌ترین عواملی که باعث می‌شود فردی از کسب‌وکار شما خرید کند، داشتن اعتماد به شماست. برای ایجاد این اعتماد روش‌هایی وجود دارد که در صورت اجرای آن‌ها، مشتری به‌آسانی به شما اعتماد خواهد کرد.

یکی از این روش‌ها درج رضایت مشتری است. به این صورت که وقتی از شما خرید کرده و راضی بوده، پیامی مبتنی بر این هدف نوشته و برای شما ارسال کند و شما آن را به اشتراک بگذارید. البته باگذشت زمان و خریدهای مکرر و معرفی توسط افراد خریدار، این اعتمادسازی پررنگ‌تر می‌شود. یکی دیگر از این روش‌ها این است که هر افتخاری درباره کسب‌وکار ایجادی کسب نمودید، مانند گواهینامه‌های سازمان استاندارد، نماد اعتماد الکترونیک و جوایزی که دریافت کردید را در پیج به اشتراک بگذارید. کاربران با مشاهده آن‌ها راحت‌تر به شما اعتماد کرده و از محصول شما خریداری می‌کنند.

·        نوشتن یک فراخوان جذاب

با نوشتن فراخوان خوب، باعث می‌شوید کاربر بداند که درباره چه چیزی صحبت خواهید کرد. جملاتی مانند «همین حالا در دوره‌های ما رایگان شرکت کن!» و امثال آن‌ها.

طراحی اختصاصی سایت دوین جاکس مشهد
طراحی اختصاصی سایت دوین جاکس مشهد

·        رنگ‌های جذاب و کلمات کلیدی مرتبط

استفاده از رنگ‌های جذاب و واضح مانند قرمز، نارنجی یا زرد یکی دیگر از ویژگی صفحه لندینگ مناسب بوده و با طراحی UI مرتبط است. همچنین سعی کنید کلمات کلیدی و پرسرچ را بیشتر به کار ببرید.

طراحی اختصاصی سایت رستوران باغبان مشهد (لاراول)
طراحی اختصاصی سایت رستوران باغبان مشهد (لاراول)

·        لینک‌دهی مناسب

استفاده مکرر از لینک باعث تأثیر منفی روی کاربر می‌گردد، زیرا با این عمل حواس‌پرتی کاربر بیشتر می‌شود. برای جلوگیری از این کار سعی کنید تاحدامکان لینک‌های خارجی و داخلی را به موارد لازم محدود کنید.

·        استفاده از تصاویر و ویدئوهای کاربردی

از عوامل دیگری که باعث جذب مشتری می‌شود استفاده از تصاویر و یا کلیپ‌هایی دررابطه‌با محصول تولیدی است. این ضرب‌المثل کلیدی را دراین‌رابطه هیچگاه فراموش نکنید: شنیدن کی بود؛ مانند دیدن!

·        قراردادن مطالب مهم در بالای صفحه

در قسمت بالایی پیج یا ATF عبارات و متن‌های مهم را درج کنید. جلب‌توجه در این قسمت از صفحه انجام می‌شود؛ لذا اگر بتوانید کاربر را از این طریق جذب صفحه کنید، بقیه صفحه را نیز مشاهده خواهند کرد.

برای مثال یکی از نکاتی که در طراحی سایت فروشگاهی در نظر گرفته می شود، استفاده از عباراتی چون تخفیف، VIP، رایگان و… است. پیشنهاد می کنیم خدمات منحصر به فرد سایت خود را در ابتدای صفحه لندینگ قرار دهید.

·        عدم نوشتن متن خسته‌کننده

یکی دیگر از ویژگی صفحه لندینگ مناسب داشتن متن خوب آن است. علاوه بر نکاتی که در اوایل مقاله گفتیم، متن باید خوانا، دارای فونت مناسب، علائم نگارشی درست و از همه مهم‌تر عدم به‌کارگیری کلمات غیرمتعارف باشد. همه این‌ها سبب می‌شود، خواننده متن احساس خستگی و کسل‌کنندگی نداشته باشد. زیرا در این صورت نه‌تنها متن شما را نمی‌خواند بلکه به خرید هم رغبتی نخواهد داشت.

توجه

همانطور که گفتیم، طراحی درست یک سایت می تواند تا حد زیادی بر کاربر پسند بودن یک صفحه لندینگ تاثیر بذارد. برای طراحی سایت به صورت حرفه ای کافیست با کارشناسان ما مشورت کنید! متخصصین افروز وب با طراحی صفحه لندینگ شما به‌صورت کاملاً حرفه‌ای، همواره نقشی مؤثر در دیده‌شدن بیشتر و افزایش ترافیک سایت شما دارند.

درخواست مشاوره طراحی سایت
طراحی پورتال سازمانی افروزوب

کلام پایانی

در این مطلب از سایت افروز وب به بررسی کامل ویژگی‌های یک صفحه لندینگ مناسب از دید گوگل پرداختیم. همان‌طور که می‌دانید آماده سای و طراحی صفحات لندینگ امری بسیار تخصصی است که لازم است توسط افراد متخصص انجام شود. در این صورت چنانچه شما نیز تمایل دارید تا یک صفحه لندینگ بسیار جذاب داشته باشید، می‌توانید روی کمک افروز وب حساب باز کنید. کافی است همین حالا وارد سایت افروز وب شده و با ما مشاوره کنید.

نظرات خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.